سخنان رهبری در جمع هیت دولت(دولت دکتر روحانی)

آیا از وبلاگ راضی هستید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 266
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 9
باردید دیروز : 19
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 2638
بازدید سال : 6190
بازدید کلی : 68823

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حامیان سید علی خامنه ایو آدرس iraneslami.m.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمدحیدرزاده
تاریخ : 6 / 6 / 1392
نظرات

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در اولين ديدار هيأت دولت يازدهم، با قدرداني از هماهنگي دولت و مجلس براي آغاز بكار سريع دولت جديد، آقاي روحاني را رئيس جمهوري مطلوب، مورد اعتماد و داراي سوابق روشن انقلابي خواندند و با تبيين شاخص هاي مهم دولت مطلوب از جمله سلامت اعتقادي و اخلاقي، خدمت به مردم، عدالت، سلامت اقتصادي و مبارزه با فساد، قانون گرايي، حكمت و خردگرايي و تكيه بر ظرفيت درون زاي كشور تأكيد كردند: اقتصاد و علم را در اولويت قرار دهيد و با مهار تورم، تأمين نيازهاي اساسي مردم، رونق توليد و ايجاد تحرك و آرامش در عرصه اقتصادي، اميد مردم به آينده را استمرار و افزايش دهيد.
ايشان همچنين تهديد امريكا به دخالت در سوريه را، فاجعه اي قطعي براي منطقه خواندند و تأكيد كردند: هرگونه دخالت و جنگ طلبي يقيناً به ضرر آتش افروزان خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تبريك هفته دولت به همه مسئولان، مديران و كاركنان خدوم قوه مجريه خاطرنشان كردند: هفته دولت با نام دو شهيد فرزانه رجايي و باهنر زينت يافته است و اقدام همه دولتها در سرلوحه قرار دادن نام و اهداف اين دو شهيد، حركتي پرمعنا است.
ايشان با تحسين سرعت عمل و پيگيري رئيس جمهور براي معرفي فوري وزيران به مجلس شوراي اسلامي افزودند: رأي خوب مجلس به وزيران پيشنهادي نيز زمينه ساز آغاز بكار سريع دولت جديد بود كه اين مسئله نشان دهنده هماهنگي ارزشمند دو قوه و حساسيت قابل تقدير رئيس جمهور و مجلس براي شروع سريع فعاليتهاي دولت بود.
رهبر انقلاب با ابراز اميدواري براي بروز عيني نقاط قوت دولت يازدهم و استمرار و افزايش اميدهاي مردم افزودند: وجود آقاي روحاني با «سوابق روشن مبارزاتي و انقلابي و مواضع خوب و درست در سه دهه اخير»، بدون ترديد از نقاط قوت دولت جديد است.
ايشان با اشاره به عزم راسخ رئيس جمهور براي حل مشكلات افزودند: انشاءالله هيأت دولت با تكيه بر عزم مستحكم بتواند با حركت در مسير درست، وظايف سنگين خود را به انجام برساند.
سخنان رهبر انقلاب در اولين ديدار هيأت دولت يازدهم با تبيين شاخص هاي مهم دولت مطلوب اسلامي ادامه يافت.
حضرت آيت الله خامنه اي سلامت اعتقادي و اخلاقي را از شاخص هاي برجسته دولت مطلوب اسلامي برشمردند و افزودند: اين اعتقادات و نگاه صحيح به حقايق جامعه، منجر به سلامت عملكرد دولت خواهد شد.
ايشان در همين زمينه، مجموعه بيانات، رهنمودها و مواضع امام خميني (رض) را شاخصي اساسي خواندند و تأكيد كردند: اصول و ارزشهاي انقلاب در سخنان و مواضع امام، متجلي است و اگر عملاً پايبند و دلبسته آنها باشيم و در مواقع ابهام نيز به آنها رجوع كنيم، به فضل الهي، كارها «خوش آينده» خواهد بود و به پيش خواهيم رفت.
رهبر انقلاب در تبيين بيشتر شاخص سلامت اعتقادي و اخلاقي، اطمينان و اعتماد كامل به وعده هاي ياري خداوند را كاملاً ضروري برشمردند و افزودند: در تجربياتي مانند پيروزي انقلاب، دفاع مقدس و غلبه بر شورشهاي متعدد قومي در اوايل انقلاب، ملت و مسئولان كشور، تحقق وعده هاي پروردگار را كاملاً لمس كردند كه اين تجربه هاي ارزشمند، زمينه ساز اعتماد كاملتر به وعده هاي نصرت و ياري خداوند است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سخنان آقاي روحاني افزودند: اعتماد به پروردگار و نگاه درست، عاقلانه و بخردانه، حلال مسائل خواهد بود.
خدمت به خلق، دومين شاخصي بود كه رهبر انقلاب اسلامي در بيان ويژگي هاي دولت مطلوب اسلامي، به آن پرداختند.
ايشان خدمت به مردم را گفتمان اصلي دولت اسلامي و فلسفه وجودي مسئولان خواندند و تأكيد كردند: هيچ مسئله اي نبايد مسئولان را از خدمت به مردم غافل كند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: ديدگاهها و سلايق متفاوت سياسي – اقتصادي و اجتماعي حاشيه است و خدمت به مردم متن، اجازه ندهيد حاشيه ها بر متن اثر بگذارد.
رهبر انقلاب، عبور سريع فرصت خدمت به مردم را به دولت جديد گوشزد كردند و افزودند: به همه دولتهاي قبلي نيز گفتم كه فرصت 4 يا 8 سال مسئوليت، به سرعت مي گذرد اما همين مدت محدود، شامل فرصتهاي بي پايان براي خدمت به ملت است كه نبايد هيچكدام را از دست داد.
حضرت آيت الله خامنه اي در بحث خدمت به مردم،نگاه و كار جهادي را ارزشمند برشمردند و افزودند: كار جهادي به معناي بي قانوني نيست و من بشدت مخالف بي قانوني هستم اما در چارچوب قوانين نيز مي توان به دور از نگاه مرسوم اداري، با «نگاه جهادي و شوق آرماني»، عمل كرد و موانع را پشت سر گذاشت.
حضرت آيت الله خامنه اي عدالت را از ديگر شاخص هاي مهم دولت مطلوب اسلامي برشمردند و افزودند: همچنانكه قبلاً نيز تأكيد شده ما در پي پيشرفت و يا به تعبير رايج توسعه هستيم اما قطعاً اين پيشرفت بايد با عدالت همراه باشد و گرنه جامعه مانند كشورهاي غربي دچارشكاف و تبعيض و نارضايتي خواهد شد.
سلامت اقتصادي و مبارزه با فساد چهارمين شاخص دولت مطلوب از نگاه رهبر انقلاب اسلامي بود.
ايشان به اعضاي دولت جديد يادآور شدند منصب حكومتي جايگاه وسوسه انگيز قدرت و منابع مادي است، مانند يك چشم بصير و يك نورافكن قوي و دائم، مراقب باشيد دستگاه تحت مديريت شما از وسوسه فساد، دور و در امان بماند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به وجود دستگاههاي نظارتي از هر سه قوه، خطاب به هيأت دولت افزودند: فساد همچون موريانه است، با قاطعيت و تدبير جلوي رخنه «فساد، پارتي بازي، رشوه و اسراف» را بگيريد تا اصولاً نيازي به ورود دستگاهاي نظارتي به حيطه مديريتي شما، پيش نيايد.
رهبر انقلاب، كاركنان و مسئولان دستگاههاي اجرايي را انسانهايي پاك و شريف برشمردند و افزودند:» وجود چند انسان ناسالم، متأسفانه مثل ميكروب، زحمات و تلاشهاي كاركنان خدوم دستگاهها را زير سؤال مي برد كه بايد جلوي اين كار را گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اي، قانونگرايي را از ديگر شاخص هاي بسيار مهم دولت مطلوب دانستند و افزودند: قانون، ريل حركت دولت است و اگر به هر دليلي از آن خارج شويد كشور و مردم، صدمه مي بينند.
ايشان افزودند: ممكن است برخي قوانين ناقص و معيوب باشد اما ضرر عمل نكردن به همين
قوانين بيشتر از اجراي آنهاست بنابراين تلاش كنيد قانون گرايي در همه دستگاهها نهادينه شود.
رهبر انقلاب اجراي اسناد بالادستي از جمله سياستهاي كلي نظام و سند چشم انداز را از لوازم قانون گرايي برشمردند و افزودند: مصوبات شوراهاي عالي از جمله شواريعالي انقلاب فرهنگي و شورايعالي فضاي مجازي كه بسيار مهم است بايد معتبر شناخته و براساس آنها عمل شود.
رهبر انقلاب در همين زمينه، سياستهاي كلي تحول نظام اداري را نيز بسيار مهم خواندند و افزودند: در اجراي اين سياستها متأسفانه تأخير شده كه بايد آن را اجرايي كرد.
حكمت و خردگرايي ششمين شاخص مورد تأكيد رهبر انقلاب در ديدار با آقاي روحاني و كابينه وي بود.
ايشان با توصيه مؤكد به دولت براي استفاده از ظرفيت خوب كارشناسان داخلي در همه زمينه ها و عرصه ها افزودند: بايد قبل از هر اقدام و حتي هر اظهار نظر و موضع گيري، مطالعات كارشناسي لازم انجام شود چرا كه هزينه برطرف كردن تبعات منفي كارهاي ناپخته و سخنان ناسنجيده بسيار زياد است.
تكيه بر ظرفيت درون زاي داخل كشور، نكته مهم ديگري بود كه رهبر انقلاب توجه هيأت وزيران را به آن جلب و تأكيد كردند: كليد حل مشكلات، در ظرفيتها و امكانات داخل كشور است كه بايد با خردمندي از آنها بهره گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اي در تشريح بيشتر ضرورت تكيه بر ظرفيتهاي دروني كشور افزودند: اين حرف به معناي استفاده نكردن از ظرفيتهاي بيروني نيست بلكه نكته اساسي اين است كه نبايد به خارج اميد بست و به آن اعتماد كرد.
رهبر انقلاب با اشاره به جبهه دشمنان انقلاب افزودند: واقعيت اين است كه از جبهه خصم، نمي توان و نبايد انتظار دوستي و صميميت داشت.
ايشان خاطرنشان كردند: سهم هر كشور در مناسبات بين المللي به اقتدار دروني آن كشور وابسته است بنابراين بايد تلاش كرد روند اقتدار روزافزون داخلي كشور، استمرار يابد و تقويت شود.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه چند نكته را درخصوص اولويت هاي اصلي دولت يازدهم متذكر شدند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تازه نفس بودن اعضاي دولت و در عين حال محدود بودن فرصت ها و همت ها تأكيد كردند: مسائل اقتصادي و پيشرفت علمي دو اولويت اصلي كشور هستند كه بايد مورد توجه و اهتمام ويژه قوه مجريه و همچنين قواي ديگر قرار گيرند.
ايشان درخصوص مسائل اقتصادي به زيرساخت هاي خوب اقتصادي كه ظرف 10 سال گذشته در كشور ايجاد شده است اشاره كردند و افزودند: با توجه به اين زير ساخت ها، بايد ايجاد ثبات و آرامش ذهني در مردم و بازار، كاهش تورم، تأمين نيازهاي اساسي مردم و تحرك بخشيدن به توليد ملي در دستور كار فوري دولت قرار گيرد.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: اين اقدامات فوري، در واقع، آغاز حماسه اقتصادي است كه در ابتداي سال بر آن تأكيد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: البته تحقق حماسه اقتصادي نيازمند حركتي بلندمدت است و هيچ انسان منصفي از دولت توقع حل سريع همه مشكلات اقتصادي را ندارد ولي انتظار حركت به سمت حل مشكلات با نگاه حكيمانه و مدبرانه، وجود دارد.
ايشان با اشاره به بررسي سياستهاي اقتصاد مقاومتي در مجمع تشخيص مصلحت نظام گفتند: اقتصاد مقاومتي به معناي اقتصاد رياضتي نيست بلكه اقتصادي است كه بتواند در مقابل بحران ها و جزر و مدهاي بين الملل مقاوم باشد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين به حركت پرشتاب علمي كه از 10 سال پيش آغاز شده است، اشاره و تأكيد كردند: اين حركت پرشتاب علمي به هيچ وجه نبايد متوقف شود.
حضرت آيت الله خامنه اي كليد اصلي حل مشكلات اقتصادي كشور را تكيه بر علم دانستند و افزودند: در زمينه اقتصاد، تكيه بر پيشرفت علمي و شركت هاي دانش بنيان، قطعاً از فروش نفت و خام فروشي ها بسيار پرسودتر خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي، وزارت علوم و فناوري، و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را دو متولي اصلي حركت علمي كشور دانستند و افزودند: وزارتخانه ها و دستگاههاي خدماتي همچون وزارت صنعت و تجارت و وزارت جهاد كشاورزي بايد با همكاري نزديك با دو متولي اصلي، زمينه استفاده از پيشرفتهاي علمي دانشگاهها و مراكز علمي را بوجود آورند و تحرك علمي دانشگاهها را دو چندان كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي، با توصيه مؤكد به دولت براي حمايت از شركت هاي دانش بنيان، خاطرنشان كردند: يكي از موضوعات مهم در حركت علمي كشور، تكميل زنجيره علم و فناوري است.
ايشان در تشريح اين زنجيره، افزودند: اين زنجيره از ايده و فكر شروع مي شود و سپس به علم و فناوري مي رسد و در نهايت به توليد و بازار منتهي مي شود، بنابراين رسيدن به فناوري صرف كافي نيست بلكه اين زنجيره بايد تا انتها تكميل شود.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع سياست خارجي اشاره كردند و تأكيد كردند: اگر در اين عرصه، عزت، حكمت و مصلحت بدرستي فهم و اجرا شود، سياست خارجي در طراز نظام جمهوري اسلامي خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي به شرايط حساس و بحراني منطقه نيز اشاره كردند و گفتند: ما به هيچ وجه تمايلي به دخالت در امور داخلي مصر نداريم اما، نمي توانيم چشمان خود را بر كشتار مردم مصر ببنديم.
ايشان تأكيد كردند: ما كشتار مردم مصر را كه مسلح هم نبودند، محكوم مي كنيم.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: عامل اين كشتار هركسي كه باشد، از نظر جمهوري اسلامي ايران محكوم است.
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: در مصر بايد از جنگ داخلي بشدت پرهيز شود زيرا جنگ داخلي در مصر يك فاجعه براي دنياي اسلام و منطقه خواهد بود.
ايشان با تأكيد بر لزوم بازگشت به دموكراسي و رأي مردم در مصر، خاطرنشان كردند: مردم مصر بعد از سالها حكومت استبدادي، به بركت بيداري اسلامي انتخابات سالمي را برگزار كردند كه اين روند دموكراسي متوقف شدني نيست.
رهبر انقلاب اسلامي درخصوص تحولات سوريه، تهديد و دخالت احتمالي امريكا را يك فاجعه براي منطقه خواندند و تأكيد كردند: اگر چنين اقدامي انجام شود، امريكاييها قطعاً همانند دخالت در عراق و افغانستان، ضرر خواهند كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: دخالت قدرتهاي فرامنطقه اي و خارجي در يك كشور، نتيجه اي جز آتش افروزي نخواهد داشت و نفرت ملتها از آنها را نيز افزايش خواهد داد.
ايشان تأكيد كردند: اين آتش افروزي همچون جرقه اي در انبار باروت است كه ابعاد و پيامدهاي آن نامشخص خواهد بود.
در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين روحاني رئيس جمهور در سخناني با گراميداشت هفته دولت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، به بيان رويكردهاي داخلي و خارجي دولت يازدهم، شرايط كنوني كشور و همچنين شرايط منطقه و بين المللي پرداخت.
رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه تلاش دولت يازدهم، بهره گيري از تجربيات و موفقيت هاي دولتهاي گذشته و در عين حال درس آموزي از برخي ناموفقيت هاي دولتهاي قبل است، افزود: رويكرد دولت در عرصه سياست داخلي، ايجاد امنيت لازم در همه ابعاد، براي آرامش جامعه و تحقق حقوق شهروندي مردم است.
آقاي روحاني يكي از اهداف اصلي دولت يازدهم را ايجاد وفاق و انسجام و همدلي در عرصه اجتماعي، كاهش شكافها و استفاده از ظرفيت هاي همه دلسوزان و پابندان به «انقلاب، راه امام و خط رهبري» دانست و خاطرنشان كرد: بواسطه حماسه سياسي 24 خرداد، اعتماد و اميد مردم كه بزرگترين سرمايه براي قدرت و امنيت ملي است، افزايش پيدا كرده و دولت مصمم به حفظ و افزايش اين اعتماد و اميد است.
رئيس جمهور در بيان رويكرد دولت يازدهم در عرصه سياست خارجي، به دخالتهاي بيگانگان و شرايط پرآشوب منطقه اشاره كرد و گفت: در چنين شرايطي كشور ايران داراي ثبات و آرامش و امنيت ملي به معني واقعي كلمه است اما دشمن تلاش دارد تا با فشارهاي سياسي و اقتصادي، بر جامعه و مردم تأثيرگذار باشد.
آقاي روحاني تأكيد كرد: با وجود اين فشارها، ملت ايران نشان داده است كه در مقابل تحريم ها ايستادگي خواهد كرد و از حقوق مسلم خود صرفنظر نخواهد كرد.
رئيس جمهور افزود: اگرچه تحريم ها، مشكلاتي را براي زندگي مردم بوجود آورده است اما اين فشارها، تنفر تاريخي مردم را به كشورهايي كه اين تحريم ها را اعمال مي كنند بويژه غرب، عميق تر خواهد كرد.
آقاي روحاني خاطرنشان كرد: دولت به صراحت به جهان اعلام كرده كه بايد در قبال ملت ايران، بجاي زبان تحريم، از زبان تكريم استفاده شود.
رئيس جمهور افزود: دولت در عرصه بين المللي، همزمان، از زبان همزيستي مسالمت آميز و زبان مقاومت و ايستادگي استفاده خواهد كرد.
رئيس جمهور همچنين گزارشي از شرايط كشور بيان كرد و گفت: مشكلات ناشي از فشارهاي اقتصادي موجب شده است كه بخشهاي مختلف كشور از جمله بانك ها و بنگاههاي توليدي با مشكلات عديده اي مواجه شوند.
آقاي روحاني با اشاره به محقق نشدن بخشي از بودجه 210 هزار ميليارد توماني امسال، افزود: بر همين اساس دولت، تلاش دارد تا در اصلاحيه بودجه 92، راهكارهاي جديدي براي خروج از شرايط فعلي در نظر بگيرد.
رئيس جمهور، تأمين كالاهاي اساسي مردم، تأمين منابع يارانه نقدي و تلاش براي افزايش توليد نفت و گاز را سه اولويت دولت در بخش اقتصادي برشمرد و خاطرنشان كرد: كميسيون اقتصادي دولت موظف شده است در مدت 15 روز، موانع پيش روي رونق اقتصادي را شناسايي و سپس راه حل هاي كوتاه مدت براي عبور از اين موانع را ارائه كند.
آقاي روحاني افزود: براي حل مشكلات اقتصادي، در هفته دو جلسه نيز به رياست رئيس جمهور تشكيل مي شود.
رئيس جمهور تأكيد كرد: با وجود همه مشكلات و پيچيدگي ها، دولت به آينده كاملاً اميدوار و به حل مشكلات مصمم است.
آقاي روحاني اعضاي دولت را فرزندان انقلاب و پيروان خط امام (ره) و پايبندان به ديدگاههاي رهبري دانست و گفت: همه اعضاي دولت آماده ايثار و فداكاري و خدمت به مردم و حل مشكلات، هستند.
رئيس جمهور در پايان ضمن تشكر از حمايت هاي رهبر انقلاب اسلامي از دولت يازدهم، از همكاري مجلس شوراي اسلامي در رأي اعتماد به وزراء قدرداني كرد.


تعداد بازدید از این مطلب: 817
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام ممنونم از انتخاب و بازدید شما. گتوند شهر دین،دانش،دلیری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود